3 ANYS C: PATI.
I si aprenem a l'exterior?
En la recerca realitzada
a Noruega per Moser i Martinsen (2010), s'assenyala amb absoluta naturalitat
que l'espai exterior és un recurs pedagògic per al joc, l'aprenentatge i el
desenvolupament. Tot i que pugui semblar una mica obvi, és interessant recordar
que, igual que l'estança, les seves característiques poden limitar o enriquir
les possibilitats de joc, aprenentatge i desenvolupament dels infants. Fins i
tot, Waters i Maynard (2010) apunten que els exteriors tenen un gran potencial
per impulsar el desenvolupament saludable de l'infant en els àmbits cognitiu,
motor i social.
A nosaltres ens agrada molt sortir a l'exterior, ja sigui a
terrassetes o al pati gran. A terrassetes només som dos grups, i l'espai és més
petit. Això ens permet un millor control de l'espai, i ens facilita les
relacions amb els nins i nines d'un altre grup. A més, també hi tenim les motos
i les bicicletes, que hem de compartir entre tots. Al pati gran trobam moltes
propostes: el parc, el cotxes, les rodes de camions, els jocs pintats a
l'asfalt, la cuina... i una pista gran on podem córrer, botar, jugar a
"pilla pilla"... I com diu el text anterior, són moments on
aprenem molt.
Bibliografia:
- Barandiaran, A. i Larrea, I.
(gener-febrer 2016). I si aprenem a l'exterior?. Revista Infància.
Educar de 0 a 6 anys, (208), p.23.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada