3 ANYS C: PATI.

I si aprenem a l'exterior?


En la recerca realitzada a Noruega per Moser i Martinsen (2010), s'assenyala amb absoluta naturalitat que l'espai exterior és un recurs pedagògic per al joc, l'aprenentatge i el desenvolupament. Tot i que pugui semblar una mica obvi, és interessant recordar que, igual que l'estança, les seves característiques poden limitar o enriquir les possibilitats de joc, aprenentatge i desenvolupament dels infants. Fins i tot, Waters i Maynard (2010) apunten que els exteriors tenen un gran potencial per impulsar el desenvolupament saludable de l'infant en els àmbits cognitiu, motor i social. 



A nosaltres ens agrada molt sortir a l'exterior, ja sigui a terrassetes o al pati gran. A terrassetes només som dos grups, i l'espai és més petit. Això ens permet un millor control de l'espai, i ens facilita les relacions amb els nins i nines d'un altre grup. A més, també hi tenim les motos i les bicicletes, que hem de compartir entre tots. Al pati gran trobam moltes propostes: el parc, el cotxes, les rodes de camions, els jocs pintats a l'asfalt, la cuina... i una pista gran on podem córrer, botar, jugar a "pilla pilla"... I com diu el text anterior,  són moments on aprenem molt. 






Bibliografia:
- Barandiaran, A. i Larrea, I. (gener-febrer 2016). I si aprenem a l'exterior?. Revista Infància. Educar de 0 a 6 anys, (208), p.23.

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SERIACIONS DIVERTIDES