3 ANYS C: PSICOMOTRICITAT


Bon dia, famílies!

"La pràctica psicomotriu té per objectiu afavorir i potenciar l'adaptació harmònica de la persona al seu medi, a partir de la seva identitat, que es fonamenta i manifesta a través de les relacions que el cos estableix amb el temps, l'espai i els altres". (Arnaiz, Rabadán i Vives, 2008, p.26).

Com ja sabeu, cada dimarts tenim una sessió de psicomotricitat. Hi ha moltes tendències per dur a terme aquestes sessions, però en el nostre cas, tenim com a referent Aucouturier, el qual planteja unes propostes més obertes i dinàmiques, amb sessions més flexibles i on es tracta el cos i el moviment des de la seva vessant afectiva, respectant les necessitats dels infants.

Seguint aquesta tendència, una sessió de psicomotricitat es divideix en les següents parts:
  • El ritual d’entrada. Un moment d’acollida en el qual recordam les normes i preparam el cos per a l’acció.
  • L’expressivitat motriu. És la part que està centrada en el cos, el moviment i la creativitat, i durant aquesta part de la sessió, l’infant passa per tres fases. La primera és la de seguretat profunda, amb activitats de descàrrega, d’equilibri i de desequilibri, arrossegament…que faciliten la presa de consciència del cos i la descàrrega tònicoverbal, entre d’altres. La segona fase és la de jocs sensoriomotors i la tercera, del joc simbòlic.

  • La representació plàstica, gràfica, verbal… per plasmar l’experiència viscuda.
  • El ritual de sortida. On se sol parlar d’allò que ha passat durant la sessió, comentar les produccions del moment de representació, contar un conte, cantar una cançó...


Clicau aquí per veure més fotografies d'aquest darrer mes a la sala de psicofelicitat!





Bibliografia:

- Arnaiz, P., Rabadán, M. i Vives, I. (2008). La psicomotricidad en la escuela: una práctica preventiva y educativa. Málaga: Ediciones Aljibe.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

SERIACIONS DIVERTIDES